20 féligazság 2020-ról

Sziasztok! Észre vettétek, hogy már is eltelt az év fele? Nem, igaz?! Persze, hogy nem, hiszen ebből a hat hónapból majdnem hármat az otthonunkban töltöttünk! Rohan az idő, akár akarjuk, akár nem. A minap volt a nyári napforduló, Szent Iván éjjele, szóval mostantól csökken a nappali órák száma, egyre korábban sötétedik majd, de észre sem vettük, hiszen akárcsak az országok, az időjárás is pont olyan, mint ha csak most indulna újra. Se nyár, se kánikula, eső és áprilisi hőmérséklet, mindennapos csapadékkal.

Mivel az elmúlt két bejegyzésem, amolyan hivatalos hangvételű volt, így gondoltam ideje, egy kicsit vidámkodni. Jót tesz nekem is, ha egy könnyebben befogadható bejegyzéssel állítok emléket az elmúlt időszaknak, remélve, hogy szeptemberben nem kell újranyitnom az önkéntes karantént is, és végre megvalósíthatom a céljaimat. Azon gondolkodtam milyen fejetlenség uralkodott 3 hónappal ezelőtt, s mennyi logikátlan intézkedés született, amikor eszembe jutott, hogy valahol már olvastam egy remek listát, amit most kiegészítettem.

Kezdjük már is a legelején!

  1. Több mint kétmillió éves evolúciónk során immunrendszerünk megtanulta kezelni a legtöbb ismert fertőzést, de az új influenza erősségű koronavírus meglepő módon kifogott rajta.
  2. Az új COVID-19 vírus, olyan, mint az influenza, de akár halálos is lehet, ennek ellenére még sem olyan veszélyes.
  3. Maszkot viselni teljesen felesleges kivétel a kórház dolgozóinak. Nekik kötelező.
  4. Kiderült az igazság, miszerint az arcot takaró maszk és szemüveg még is megengedett a bankokban, s eddig teljes tévhitben éltünk.
  5. A repülő utakon is kötelező a maszk használata, kivétel, ha fogyasztani szeretnél, a légitársaság által kínált büfékocsiról, mert akkor nem kell viselned.
  6. Az éttermekben, és szállodákban csak a személyzetnek kötelező a maszk viselése, hiszen a nyaraló és fogyasztó vendégek nem fertőznek.
  7. Nincs rá gyógyszer, vagy ellenszer, kivéve azt, amelyik talán már létezik és gyógyítja.
  8. De ha még is valaha kifejlesztik a COVID-19 vírus ellenszerét, nem lesz olyan oltásellenes, aki ne kérne belőle. 🙂
  9. Nem hagyhatod el az otthonodat, csak amikor el kell hagynod.
  10. Mindenki maradjon otthon, de fontos kimenni a friss levegőre sportolni.
  11. Addig otthon kell maradnunk, amíg el nem tűnik a vírus. De csak akkor fog eltűnni, ha meglesz a nyájimmunitás, vagyis sokan megfertőződtek, amihez viszont közösségben kéne mennünk.
  12. Ha fertőzöttség gyanúja miatt otthoni hatósági karanténba kerültél, nem hagyhatod el az otthonod, de a családod, aki veled együtt él, szabadon járhat kelhet, kivétel mikor otthon kell maradniuk.
  13. Ne menj be a kórházba, a szakrendelésre, kivéve, ha oda kell menned, de ha nagyon beteg vagy és lázas, akkor semmiféleképpen se menj.
  14. Gumikesztyű nem segít, de mégis hasznos lehet. Kivétel, ha megfogod vele az arcod, telefonod, kilincset, mert akkor mit sem ért. De akkor sem, ha kivágod, hogy kiférjen rajta néhány ujjad.
  15. Nem volt készlethiány az üzletekben, csak átmenetileg szünetelt a beszállítás.
  16. Ha megfertőződtél a koronavírussal, sokféle tüneted lehet, de tünetek nélkül is fertőzhetsz, még is a legvalószínűbb, hogy tüneteid lehetnek anélkül, hogy megfertőződtél volna.
  17. Étterembe nem mehetsz, de online rendelhetsz ételt otthonra, amit esetleg olyan személyek készítettek, akik nem viseltek szájmaszkot vagy gumikesztyűt. Vagy egyiket sem. Vagy mindkettőt, csak mielőtt felvették, ráköhögtek.
  18. A vírus a különböző felületeken 2 órán keresztül, nem, 3, 4, 6, 18 órán keresztül marad fertőzőképes. Vagy napokat mondtunk?
  19. Számoljuk a vírus okozta halálesetek számát, sőt a halálozási arányt is, de fogalmunk sincs, mihez képest, mert nem tudjuk, mennyien betegedtek meg, hiszen tünet nélküliek.
  20. Az országhatárokat lezárták, belépés csak 2 hetes hatósági karanténnal lehetséges, kivétel, ha csak két napig maradsz, mert akkor semmi szükség karanténra. Főleg, akkor nem ha szezonmunkás vagy, s ingázol az országok között.

    20+1. A 2020-as bababum után, 2030 körül megkezdődik a “karantinik” kora.

Végezetül pedig csatolom azt a képet, amely számomra a legtöbbet mondta el a 2020-as évről, s valahányszor meglátom, folynak a könnyeim.

Remélem sikerült egy kis mosolyt csalnom az arcodra. Ha legalább egyszer elmosolyodtál, akkor mindenképp oszd meg barátaiddal a bejegyzést.
Hasonló bejegyzések nem gyakran születnek, de pont alkalmasak arra, hogy egy- két utazási élmény között egy fellélegezhessek.
A minap írtam össze az ötleteimet, s még csak 40 bejegyzés vár arra, hogy digitalizálódjon. 🙂 Az még wc papírtekercsből is sok! 😀

Szóval, mindenféleképpen iratkozz fel a blogomra, s ha még nem tetted meg, akkor kedveld a Facebook oldalam, hogy másokhoz is eljuthassak, s te is időben értesülj az új bejegyzésekről.

Közzétéve: Xirta

Sziasztok! Tudtátok, hogy a blogom látogatóinak a fele igazából rám kíváncsi, és nem is az élményeimre? Így elég nehéz ide valami érdekeset írni, mindenesetre, üdvözöllek! De, ami a legfontosabb sose távozz angolosan! Hagyj nekem pár sort kommentben, hiszen én is kíváncsi vagyok ám rátok! :) Budapest belvárosában nőttem fel, míg meg nem talált egy kósza e-mail, és neki nem indultam a nagyvilágnak. Éltem itt is ott is, de szülővárosom csak egy van: Budapest. :) Mindössze 20 éves voltam, mikor először stoppoltam, azóta több ezer kilométer van mögöttem. Koreában kétszer is vendégszerepeltem, pedig táncos nem vagyok. Eddig roppant szerencsés voltam, ezeket pedig papírra is vetem, hogy megoszthassam veletek. Ha bármi kérdésed van a bloggal témájával kapcsolatban, vagy csak beszélgetnél, nyugodtan keress meg, írj e-mailt! Szép napot~

Hozzászólás