Recept variációk kimchivel 2.

Mióta csak növényi alapanyagokkal készítem az ételeimet, azóta ugyan többet főzők, de sok “Jolly Joker” ételem is van, amik gyorsan elkészülnek és egyszerűek. Bevallom, úgy vagyok ezzel az egész konyhaművészettel, mint más művészettel is, s néha nem jön az ihlet. Máskor pedig sziporkázom. 🙂

Az elmúlt két évem során találkoztam már elég sokféle megoldással egy-egy húsos étel növényi alapokra helyezésével, s magam is elkövettem pár szárnypróbálgatást, mint azt itt a blogon is láthattátok.

Idén ünneplem a 8. évfordulómat, hogy egy véletlen folytán megismertem a koreai kultúrát, s egyébkét egy igen szerencsés szám is, hiszen a szerencsét és a végtelenséget is magába foglalja, talán ezért is szaporodtak most meg a Koreával foglalkozó bejegyzéseim.
Tovább kísérleteztem a kimchivel, vajon milyen ételt tudok még gyorsan és egyszerűen elkészíteni az én kis minimalista konyhámban, s ekkor jutott eszembe a téli levesek királynője, tüzes, forró, laktató és egészséges, a :

Kimchi leves, avagy a “kimchi chigae (김치 찌개)”

Szükséged lesz a következőkre:

  • 2 bögre kimchi
  • 2 evőkanál koreai paprika paszta: ez akár el is hagyható, vagy helyettesíthető chili, pirospaprika, 2 ek. paradicsomszósz és 1 ek. szójaszósz keverékével
  • 1 kiskanál cukor, vagy tetszés szerinti édesítő
  • 5 bögre víz
  • 1 tömb tofu 200g (Bár még nem néztem utána, de egyelőre manduhoz is nehezebb jutni, nem hogy vegán változathoz, így bár a mandu az egyik kedvencem volt, egy ideig még nélkülöznöm kell ez a koreai húsos táskát.
  • 3 szál zöldhagyma, díszítésként
  • Fűszerek: 2ek szójaszósz, de vigyázz, mert a kimchi eleve sós, így feltétlen kóstolj előtte!
  • Esetleg plusz adag fokhagyma, és egy 1-2 cm reszelt gyömbér. Én imádom ezek keverékét.
  • extra tipp: pirított szezámmagolaj

Szóval ha adnátok hozzá plusz fokhagymát, akkor kezdjétek azzal, hogy lepirítjátok a gyömbérrel együtt egy kis olajon, majd ehhez adjátok a 2 bögre kimchit az édesítővel, pasztával, a tofuval, esetleg manduval, majd felöntitek az 5 bögre vízzel.

Kétféleképp is belerakhatjuk a mandu táskákat: előtte megpiríthatjukforró olajon egy serpenyőben ekkor ropogósabb lesz, – nekem ezt a kedvencem, vagy úgy ahogy van bele is dobhatjuk, a leves főzőlevébe főni. Rajtad áll. 🙂

Köretnek a négyféle rizsből készült keveréket, szokták ajánlani, de sima “mezei” rizzsel is kiváló. Nekem a basmati rizs a kedvencem, az szerintem a legízletesebb rizs. De Koreában ettem már a 4 rizs keveréket és a lila rizst is, mind nagyon finom volt.
Ha nincs otthon rizs, ráment/ramyeont is főzhettek a levesbe. Tudjátok ez az a hosszú rizstészta, amivel meg kell küzdeni az ázsiai zacskós levesek fogyasztásakor. Ennek a tésztának, ha rizs az alapja, akkor egy forrázás elég, nem kell külön főzni. Lehet üveg vagy udon tésztát is főzni bele. Kinek milyen kedve van.

Mielőtt elzárnátok a leves alatt a főzőlapot, tűzhelyet, akkor pár perccel előtte dobjátok bele az újhagymát, felkarikázva, vagy tálaláskor tegyétek a levesbetét tetejére, így megőrzi roppanósságát. Ha van egy kis szezámmagod, meg is szórhatod vele a levest, és ha az étrendedbe belefér, csempéssz a levesbe egy kis pirított szezámolajat. Az ízhatás benne Koreát idézi fel, s rögtön egy koreai étteremben érzem magam, ha megízlelem a szezámmagolajt. Hm~

Számomra, a receptek mindig csak iránymutatóak, így bátran merem ötvözni az ételeket, vagy variálni őket kedvem szerint. Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt, viszont szeretném megmutatni, hogy nem kell görcsölni az ételek miatt, a receptek miatt, vagy a tökéletesség terhe alatt robotolni a konyhában. Ha magadra főzöl, főzz bátran, nyitottan, és élvezettel!

Ha bármi kérdésed van, tedd fel kommentben, vagy üzenetben, és ne felejtsd el megnézni a további receptes bejegyzésem se!

Az egyszerűség kedvéért itt hagyok, pár linket, a többi rajtatok múlik, hogy mutatjátok ki a tetszéseteket, kritikátokat, és meglátásaitokat.
Az Instagramon megtalálhatjátok a napi történeteimet, és a legfrissebb eseményeket: Kattints ide: www.instagram.com/utazoszaurusz
A Facebookon pedig megtaláljátok a videóim, linkeket, és a hosszabb gondolatokat, melyeknek nem szántam önálló blogbejegyzést. Szükségem lenne még pár kedvelésre az oldalon, még év vége előtt, hogy teljesítsem a kitűzött célt, kérlek, segítsd a munkám ebben. Neked nem telik plusz munkába, ellenben hasznos információkhoz juthatsz. Szóval várom a kedvelésed itt: www.fb.com/utidino
De ha csak olvasgatnátok, akkor kövessétek a blogom, és ne maradjatok le az új bejegyzésekről! 🙂 Várom a visszajelzéseiteket!


Közzétéve: Xirta

Sziasztok! Tudtátok, hogy a blogom látogatóinak a fele igazából rám kíváncsi, és nem is az élményeimre? Így elég nehéz ide valami érdekeset írni, mindenesetre, üdvözöllek! De, ami a legfontosabb sose távozz angolosan! Hagyj nekem pár sort kommentben, hiszen én is kíváncsi vagyok ám rátok! :) Budapest belvárosában nőttem fel, míg meg nem talált egy kósza e-mail, és neki nem indultam a nagyvilágnak. Éltem itt is ott is, de szülővárosom csak egy van: Budapest. :) Mindössze 20 éves voltam, mikor először stoppoltam, azóta több ezer kilométer van mögöttem. Koreában kétszer is vendégszerepeltem, pedig táncos nem vagyok. Eddig roppant szerencsés voltam, ezeket pedig papírra is vetem, hogy megoszthassam veletek. Ha bármi kérdésed van a bloggal témájával kapcsolatban, vagy csak beszélgetnél, nyugodtan keress meg, írj e-mailt! Szép napot~

Hozzászólás