Így még nem gondoltál a spenótra!

Sziasztok! Képzeljétek, egyelőre maradok itthon, s addig is rengeteg időm szabadult fel, hogy rendezzem a gondolataimat és a bejegyzéseimet, blogomat. Láthattátok, hogy egy teljesen új kinézetet kapott, már csak a menüt kell tisztáznom magamban, hogy könnyebben kereshetőek legyenek a bejegyzések. Egyelőre amolyan balkáni káosz uralkodik a blogon, akár csak az életemen, de az élet úgy szép, ha zajlik. Főleg, ha közben finomakat is ehetek. Az egyik kedvenc vegán “koleszos” ételem az az igen egyszerű rizsétel lett, amit barátom Szókratész mutatott nekem.

Mielőtt hozzákezdenék az alapanyagok felsorolásába, hagy osszam meg veletek, a tapasztalatom a görög konyháról, amire majd egy vicces poszt erejéig biztos kitérek még. Tudjátok, én az a fajta “csodabogár” vagyok, aki egy percet nem élt még Görögországban, csak görög nyelvterületen, vagy éppen görögökkel egy fedél alatt. Most joggal mondhatjátok, akkor mit tudhatok én a görög konyháról, de az az igazság kedves olvasók, hogy ahova a görögök mennek, oda becsempészik Görögországot is. Hozzá-viszik a kultúrájukat országokon keresztül, és a görög diaszpóra is rásegített arra, hogy a világ minden szegletébe kerüljön legalább egy görög ember. 🙂
Szóval a görögök, mint az ételek nagy részét, képesek feta sajttal és citrommal enni, akárcsak mi magyarok: mindenhez dukál egy kanál tejföl vagy vegföl, “vegánéknál”. 🙂

Ennek az ételnek is a lelkét a friss citromlé adja, és amolyan egytál étel, ami mellé majszolhatunk feta sajtot, vagy ennek maggal erjesztett vegán változatát, kinek, hogy szimpatikus. Most már csodás kézműves növényi sajtokat lehet kapni.
Fő alapanyagunk a friss spenót, és a rizs. S lényegében ennyiből is áll a dolog. Annyi idő alatt kész, mialatt 450g rizs megfő.

Szükséged lesz a következőkre:

  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 4-6 gerezd fokhagyma
  • 450 g friss vagy fagyasztott spenót
  • 450 g rizs (az én kedvenc rizsem a basmati, azzal napestig tudnám falni. Próbáld ki egyszer!)
  • 1-2 db friss bió citrom
  • olíva olaj (extra szűz)
  • 1 ek akármilyen olaj a hagyma lepirításához.
  • esetleg friss bazsalikom
  • +1 tipp: ha szereted a paradicsomot, akkor nyugodtam csempéssz bele sűrített paradicsom levet, mikor összekevered a párolt spenótot a rizzsel. 1 dl elég is lehet. Friss paradicsommal dolgozva, a hagymán párolom meg a gyümölcs-zöldséget.

Ha friss spenótot használsz, akkor kezd az egész folyamatot a spenót átmosásával, s rakd félre lecsöpögni, majd ha nem előre zsacskózott rizst használsz környezetbarát okok miatt, akkor a rizst is jól át kell öblíteni, majd a rizs mehet is lábasba, kétszeres mennyiségű vizzel felöntve és 15-20 percet hagyjuk főni. Időnként keverd át, nehogy leragadjanak a makacs rizs szemek.

Jöhetnek a zöldsége: a hagymákat megpucoljuk, és apró kockákra szeleteljük. Végül mehet is a vöröshagyma az 1 evőkanálnyi forró olajra, pirulni. Ha már üvegessé vált, és kezd barnulni, akkor rásöpörjük a fokhagymát is. Mikor már elárasztotta a konyhát az összetéveszthetetlen piruló fokhagyma illata, akkor dobjuk rá az erdőnyi mennyiségű spenót levelet, vagy a félig kiolvadta mirelit spenót kockánkat. Sózzuk, borsozzuk az ételt ízlésünk szerint.

Mire ezt bepötyögtem, már szinte kész is a étel. A rizs elfőtte a levét, s már kellően összeállt, hogy összevegyítsük a megfonnyasztott spenóttal.
Ekkor jól elkeverjük a fehér és a zöld színeket a lábasban, majd beletépkedjük a friss bazsalikom leveleket. Ha ezzel is kész vagyunk, akkor egy fél citrom levével meglocsoljuk, és tálaláskor egy kis olíva olajjal is megkínáljuk. Teljes értékű növényi étrendet követők most néztek félre. Ők, megszórhatják apróra vágott napraforgó maggal, vagy csemegézhetnek mellé olívabogyót.

Én imádom, amikor a citromlé az olívaolajjal vegyül és mindkettő hangsúlyos minden kanál spenótos rizsben. Számomra ez hozza el Görögországot, ha éppen nem eszem hozzá valamilyen feta sajtot.

Remekül lehet mellé enni, az itthon Pántlika néven kapható saláta keveréket, melyhez, cékla, saláta és rukkola szükséges, tehát nem kell megvenni az előre csomagolt salátát, hanem elkészíthetjük mi magunk is! Fogyaszd egészséggel!

Remélem sikerült egy kis görög nyarat csempészni az idei nyárba, a spenótos egytál étel által. Bevallom, én a spenótot fokhagymával, és bazsalikommal is imádom, de a kedvencem sült krumplival enni. Mindenhez tudok aranyló szalma színű hasábokat ropogtatni, így számomra az olajról való lemondás az igazi kihívás, ha a teljes értékű étrendre gondolok.

Ha észrevételed, óhajod-sóhajod van a bloggal kapcsolatban, akkor várom itt a bejegyzés alatt, kommentben, vagy személyes megkeresés formájában, e-mailben is szívesen válaszolok.
Iratkozz fel, az e-mailcímed megadásával, s garantáltam első kézből értesülsz a legújabb bejegyzésekről.


Közzétéve: Xirta

Sziasztok! Tudtátok, hogy a blogom látogatóinak a fele igazából rám kíváncsi, és nem is az élményeimre? Így elég nehéz ide valami érdekeset írni, mindenesetre, üdvözöllek! De, ami a legfontosabb sose távozz angolosan! Hagyj nekem pár sort kommentben, hiszen én is kíváncsi vagyok ám rátok! :) Budapest belvárosában nőttem fel, míg meg nem talált egy kósza e-mail, és neki nem indultam a nagyvilágnak. Éltem itt is ott is, de szülővárosom csak egy van: Budapest. :) Mindössze 20 éves voltam, mikor először stoppoltam, azóta több ezer kilométer van mögöttem. Koreában kétszer is vendégszerepeltem, pedig táncos nem vagyok. Eddig roppant szerencsés voltam, ezeket pedig papírra is vetem, hogy megoszthassam veletek. Ha bármi kérdésed van a bloggal témájával kapcsolatban, vagy csak beszélgetnél, nyugodtan keress meg, írj e-mailt! Szép napot~

Hozzászólás