Recept variációk kimchivel 1.

Mióta csak növényi alapanyagokkal készítem az ételeimet, azóta ugyan többet főzők, de sok “Jolly Joker” ételem is van, amik gyorsan elkészülnek és egyszerűek. Bevallom, úgy vagyok ezzel az egész konyhaművészettel, mint más művészettel is, s néha nem jön az ihlet. Máskor pedig sziporkázom. 🙂

Az elmúlt két évem során találkoztam már elég sokféle megoldással egy-egy húsos étel növényi alapokra helyezésével, s magam is elkövettem pár szárnypróbálgatást, mint azt itt a blogon is láthattátok.

Idén ünneplem a 8. évfordulómat, hogy egy véletlen folytán megismertem a koreai kultúrát, s egyébkét egy igen szerencsés szám is, hiszen a szerencsét és a végtelenséget is magába foglalja, talán ezért is szaporodtak most meg a Koreával foglalkozó bejegyzéseim.
Tovább kísérleteztem a kimchivel, vajon milyen ételt tudok még gyorsan és egyszerűen elkészíteni az én kis minimalista konyhámban, s ekkor született meg a:
paprikás krumpli ötlete.

Extra adag piros paprikával, és a kimchi levével, sűrűjével egy igazán laktató ételt lehet varázsolni, főleg ha tofut is kockázunk bele, vagy vegán kolbászt, virslit karikázunk az alapunkba, vagy csak főzünk mellé egy kis rizst, amolyan koreai módra.
Én hirtelen nem tudtam vegán “falni jókat” leakasztani, így maradt a krumpli és a kimchi a fazekamban. Ellenben, ha két csoportja van az emberiségnek, miszerint az egyik a tésztát, a másik pedig a krumplit imádja, akkor én az utóbbiba tartozom, és mondhatni mindent krumplival ennék. Vagy rizzsel. Vagy mindkettővel. 🙂 Szóval egyszerű, gyors, és “koleszos” kaja is egyszerre, ami azért nem hátrány, ha épp úton vagyunk, vagy korlátozottak a lehetőségeink.

  • Már korábban említettem, hogy nálam a legtöbb étel úgy készül, hogy felrakom pirítani a megtisztított és felaprított vöröshagymát. Nos ez most sem történt másként.
  • A hagyma után jöhetnek a kis tofu, kolbász darabok, s ha ezek is megpirultak, akkor húzd félre az edényt, kínáld meg jó adag, finom pirospaprikával, és tedd bele a megtisztított, felaprított nyers krumplit. Öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje a krumplit, és tedd fel főni.
  • Amint csökkent a leve, és puhul a krumpli, már adhatod is hozzá a kimchit, levestől, káposztástul. Egy kis paradicsompürével még gazdagabb lesz a szaftja. Viszont, ha a kimchi jótékony baktériumait is meg szeretnéd őrizni, akkor a kimchi levét csak a főzés után add hozzá, mikor már csak langyos az étel. Bizony, a kimchi hasznos baktériumai segítik az emésztést, és erősítik az immunrendszert.
  • Ha maradsz az ázsiai vonalon, akkor friss kenyér helyett, rizzsel is eheted. S mivel ez már savanykás lett a kimchi miatt, ezért ehhez a kovászos uborka már nem kötelező. 🙂

Hogy az arányokról is essen egy kis szó:

  • 2 fej  hagyma
  • 1 ek olaj
  • 20 dkg vegan kolbász / tofu / virsli
  • 3 ek pirospaprika
  • 1 kg burgonya
  • só – vigyázzunk a kimchi lehet, hogy elég sós már!
  • 1 ek paradicsompüré – elhagyható
  • 1 bögre kimchi / 200-250 ml

Igazából, ebben az ételben két nagy kedvencem egyesül: a kimchi és a burgonya, így elfogult vagyok az étellel szemben. Ezért, ha elkészíted, vagy megihletett, és te is alkotnál valamilyen fúziós ételt, oszd meg velem is, várom a visszajelzésed.

Számomra, a receptek mindig csak iránymutatóak, így bátran merem ötvözni az ételeket, vagy variálni őket kedvem szerint. Tudom, hogy nem én találtam fel a spanyol viaszt, viszont szeretném megmutatni, hogy nem kell görcsölni az ételek miatt, a receptek miatt, vagy a tökéletesség terhe alatt robotolni a konyhában. Ha magadra főzöl, főzz bátran, nyitottan, és élvezettel!

Ha bármi kérdésed van, tedd fel kommentben, vagy üzenetben, és ne felejtsd el megnézni a további receptes bejegyzésem se!

Az egyszerűség kedvéért itt hagyok, pár linket, a többi rajtatok múlik, hogy mutatjátok ki a tetszéseteket, kritikátokat, és meglátásaitokat.
Az Instagramon megtalálhatjátok a napi történeteimet, és a legfrissebb eseményeket: Kattints ide: www.instagram.com/utazoszaurusz
A Facebookon pedig megtaláljátok a videóim, linkeket, és a hosszabb gondolatokat, melyeknek nem szántam önálló blogbejegyzést. Szükségem lenne még pár kedvelésre az oldalon, még év vége előtt, hogy teljesítsem a kitűzött célt, kérlek, segítsd a munkám ebben. Neked nem telik plusz munkába, ellenben hasznos információkhoz juthatsz. Szóval várom a kedvelésed itt: www.fb.com/utidino
De ha csak olvasgatnátok, akkor kövessétek a blogom, és ne maradjatok le az új bejegyzésekről! 🙂 Várom a visszajelzéseiteket!


Közzétéve: Xirta

Sziasztok! Tudtátok, hogy a blogom látogatóinak a fele igazából rám kíváncsi, és nem is az élményeimre? Így elég nehéz ide valami érdekeset írni, mindenesetre, üdvözöllek! De, ami a legfontosabb sose távozz angolosan! Hagyj nekem pár sort kommentben, hiszen én is kíváncsi vagyok ám rátok! :) Budapest belvárosában nőttem fel, míg meg nem talált egy kósza e-mail, és neki nem indultam a nagyvilágnak. Éltem itt is ott is, de szülővárosom csak egy van: Budapest. :) Mindössze 20 éves voltam, mikor először stoppoltam, azóta több ezer kilométer van mögöttem. Koreában kétszer is vendégszerepeltem, pedig táncos nem vagyok. Eddig roppant szerencsés voltam, ezeket pedig papírra is vetem, hogy megoszthassam veletek. Ha bármi kérdésed van a bloggal témájával kapcsolatban, vagy csak beszélgetnél, nyugodtan keress meg, írj e-mailt! Szép napot~

Recept variációk kimchivel 1.” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Nem tudom hallottál-e David Chang-ról? A Momofuku tulajdonos szakácsa (van egy jó receptes könyvük is), ott sok szó esik a kimchi-ről és van egy hasonló ételük: Kimchi Stew. Feleségem viszonylag gyakran készíti. Szvsz néhány friss zöldség sokat dob rajta, pl: újhagyma vagy répa. Ezek ropogósabb állaga kicsit feldobja a főtt dolgok puhaságát. Talán próbáld ki.

    Kedvelés

    1. Nem emlékszem rá, de majd bekövetem Instagramon, biztos remek receptjei vannak, ha ennyi étterme van Amerika szerte. Biztos vagyok benne, hogy nem csak én kacérkodtam a gondolattal, hogyan lehet még felhasználni a kimchit. Igen, az újhagyma elengedhetetlen eleme a kimchi levesnek, díszítésként, és én is szeretem az ázsiai stílusú zöldségeket, melyek még roppannak. Hm~ Köszönöm az ötleteket! 🙂 Már érik a következő adag kimchim, ha kész, fotózok pár sült zöldséget vele. 😉

      Kedvelés

Hozzászólás