Kimchis zöldbab

Mióta csak növényi alapanyagokkal készítem az ételeimet, azóta ugyan többet főzők, de sok “Jolly Joker” ételem is van, amik gyorsan elkészülnek és egyszerűek. Bevallom, úgy vagyok ezzel az egész konyhaművészettel, mint más művészettel is, s néha nem jön az ihlet. Máskor pedig sziporkázom. 🙂

Így történt ez akkor is mikor még mindig több, mint egy kilónyi kimchi várta a sorsát a hűtőmben és meleg idő lévén, nem sok kedvem volt egy jó forró és csípős kimchileveshez (ahogy magyarul fordítják a legtöbbször) avagy a Kimchijigaehez (김치찌개).

Egy pofonegyszerű kis rizses ételt készítettem zöld bab felhasználásával. Mivel nálam kb. minden sós étel, úgy kezdődik, hogy egy kevés olajon üvegesre párolom a hagymát, fokhagymát, így ez most sem történt másként, annak ellenére sem, hogy a kimchi alapja is fokhagymás. Így talán a legjobb, ha most mondom, hogy ne első randi előtt készíts el ezt az ételt. 🙂

Mivel a köretnek basmati rizst választottam (ha többet szeretnél róla tudni katt a linkre: Bulkshop), ezért ezt még a hagyma pirítás előtt érdemes feltenni főni. Aztán jöhet a főétel! Hagyma, fokhagyma megpucol, apróra vág, üvegesre párol, majd a megtisztított friss zöldbabokat is mehetnek bele a serpenyőbe, s mikor már elvesztették roppanósságukat, akkor érdemes hozzáadni a már elkészített kimchit, inkább a sűrűjét, mint sem a levét. Persze a levét is hozzá lehet adni, s akkor abban párolódik tovább a zöldbab. Én egy kevés szója szószt is adtam még hozzá.
Fontos megemlíteni, hogy külön fűszerek ebbe már nem kellenek, hiszen a kimchi erjedt íze adja majd az étel ízét is. Ha szereted a friss gyömbért, akkor az remekül harmonizál a pirított fokhagymával, szóval, ha van otthon, akkor a piruló hagymákra érdemes reszelni egy keveset.
Amint a zöldbab kellően megpuhult, ( én nem szeretem túlfőzve, így nálam amolyan “aldente” a zöldség is) már le is lehet húzni a tűzről.
Ha sok szaftja maradt volna, akkor rizsliszttel, vagy keményítővel érdemes kicsit besűríteni.

Az én kedvencem a pirított szezámmagolaj, így a legtöbb Ázsia ízei inspirálta ételeimbe kerül pár csepp, bár tudom sokan tiltakoznak az olajhasználat ellen, biztos vagyok, hogy ők is megalkotják a saját receptjüket, amivel élvezni tudják Korea ízeit.

Ha szívesen elkészítenéd ezt a receptet, akkor mindenképpen állj neki még a héten a kimchi elrakásának, mert annak idő kell míg beérik! 🙂 Erről receptet szintén találsz a blogomon:

Családom titkos kimchi receptje


Gyors, egyszerű és laktató

Talán épp láttátok, hogy a napokban kaptam egy remek kis visszajelzést, így ha te is megosztanád a receptem, akkor mindenképp a blogomról oszd meg, hogy én is láthassam az ajánlást. Ráadásul a blogom a saját szellemi termékem, és arra is törekszem, hogy saját, jogtiszta képeket használjak, így kérlek, tedd te is ezt, és minden esetben használj forrásmegjelölést, ahogy még a könyvtári vagy irodalom óráidon tanultad. Köszönöm!
Továbbra is célom minél nagyobb közönség számára publikálni a gondolataimat, így köszönöm, ha segítesz egy kedveléssel, vagy követéssel.
A Facebook oldalamra várom az új és régi barátaimat: Utidino
Az Instagramra pedig a fotók szerelmeseit és a személyes történeteim őrzőit várom: http://www.instagram.com/utazoszaurusz
www.instagram.com/xirtaphotographics

Közzétéve: Xirta

Sziasztok! Tudtátok, hogy a blogom látogatóinak a fele igazából rám kíváncsi, és nem is az élményeimre? Így elég nehéz ide valami érdekeset írni, mindenesetre, üdvözöllek! De, ami a legfontosabb sose távozz angolosan! Hagyj nekem pár sort kommentben, hiszen én is kíváncsi vagyok ám rátok! :) Budapest belvárosában nőttem fel, míg meg nem talált egy kósza e-mail, és neki nem indultam a nagyvilágnak. Éltem itt is ott is, de szülővárosom csak egy van: Budapest. :) Mindössze 20 éves voltam, mikor először stoppoltam, azóta több ezer kilométer van mögöttem. Koreában kétszer is vendégszerepeltem, pedig táncos nem vagyok. Eddig roppant szerencsés voltam, ezeket pedig papírra is vetem, hogy megoszthassam veletek. Ha bármi kérdésed van a bloggal témájával kapcsolatban, vagy csak beszélgetnél, nyugodtan keress meg, írj e-mailt! Szép napot~

Kimchis zöldbab” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Hozzászólás